BMW E39 motorizace, výkon a specifikace
Zajímá vás se kterými motorizacemi vyjížděla z továrny legendární třicetdevítka? BMW E39 se rozhodně může chlubit spolehlivými motory. Ať už jste vášnivý uživatel benzinových motorů nebo si libujete v motorech dieselových, tak E39 má co nabídnout.
Při uvedení na trh se benzinové motory skládaly z motorů M52 R6 a M62 V8 , což byly oba v té době nové motory. V roce 1998 byly představeny verze „technických aktualizací“ (TU) těchto motorů, které zavedly dvojitý VANOS ke zvýšení točivého momentu při nízkých otáčkách. Na faceliftu z roku 2000 (LCI) byl šestiválcový motor M52 nahrazen jeho nástupcem M54, avšak model M62TU zůstal nadále používán pro modely V8. Model M54B30 byl na vrcholu seznamu 10ti nejlepších motorů Ward v letech 2002 a 2003.
Počáteční dieselové modely používaly šestiválcový přeplňovaný vznětový motor M51. V roce 1998 byl představen jeho nástupce M57, avšak M51 také zůstal ve výrobě další dva roky. V roce 1999 byl v modelu 520d představen čtyřválcový přeplňovaný vznětový motor M47, který je jediným modelem E39 používajícím čtyřválcový motor. Tento motor však v E39 najdete v omezeném množství.
Zážehové motory
Model | Rok | Motor | Výkon | Točivý moment |
---|---|---|---|---|
520i | 1995–1998 | M52B20 řadový 6ti válec |
110 kW (148 hp) při 5,900 ot./min |
190 N·m při 4,200 ot./min |
1998–2000 | M52TUB20
řadový 6ti válec |
110 kW (148 hp) při 5,900ot./min |
190 N·m při 3,500 ot./min |
|
2000–2003 | M54B22
řadový 6ti válec |
125 kW (168 hp) při 6,100ot./min |
210 N·m při 3,500 ot./min |
|
523i | 1995–1998 | M52B25
řadový 6ti válec |
125 kW (168 hp) při 5,500ot./min |
245 N·m při 3,950 ot./min |
1998–2000 | M52TUB25
řadový 6ti válec |
125 kW (168 hp) při 5,500ot./min |
245 N·m při 3,500 ot./min |
|
525i | 2000–2003 | M54B25
řadový 6ti válec |
141 kW (189 hp) při 6,000ot./min |
245 N·m při 3,500 ot./min |
528i | 1995–1998 | M52B28
řadový 6ti válec |
142 kW (190 hp) při 5,300 ot./min |
280 N·m při 3,950 ot./min |
1998–2001 | M52TUB28
řadový 6ti válec |
142 kW (190 hp) při 5,500ot./min |
280 N·m při 3,500 ot./min |
|
530i | 2000–2003 | M54B30 řadový 6ti válec |
170 kW (228 hp) při 5,900ot./min |
300 N·m při 3,500 ot./min |
535i | 1996–1998 | M62B35 V8 |
173 kW (232 hp) při 5,700ot./min |
320 N·m při 3,300 ot./min |
1998–2003 | M62TUB35 V8 |
180 kW (241 hp) při 5,800 ot./min |
345 N·m při 3,800 ot./min |
|
540i | 1995–1998 | M62B44 V8 |
210 kW (282 hp) při 5,700ot./min |
420 N·m při 3,900 ot./min |
1998–2003 | M62TUB44 V8 |
210 kW (282 hp) při 5,400ot./min |
440 N·m |
|
M5 | 1998–2003 | S62B50 V8 |
294 kW (394 hp) při 6,600ot./min |
500 N·m při 3,800 ot./min |
Na obrázku motor M52
Na obrázku motor M54B25 - takto vzhledově nelze rozeznat od M54B30 či M52TU
Na obrázku motor M62TUB44
Na obrázku motor S62B50 z M5
Vznětové
Model | Rok | Motor | Výkon | Točivý moment |
---|---|---|---|---|
520d | 2000–2003 | M47D20 řadový 4 válec |
100 kW (134 hp)
při 4,000 ot./min |
280 N·m (207 lb·ft)
při 1,750 ot./min |
525d | 2000–2003 | M57D25
řadový 6ti válec |
120 kW (161 hp)
při 4,000 ot./min |
350 N·m (258 lb·ft)
při 2,000 ot./min |
525td | 1996–2000 | M51D25 UL
řadový 6ti válec |
85 kW (114 hp)
při 4,800 ot./min |
230 N·m (170 lb·ft)
při 1,900 ot./min |
525tds | 1996–2000 | M51D25TU OL
řadový 6ti válec |
105 kW (141 hp)
při 4,600 ot./min |
280 N·m (207 lb·ft)
při 2,200 ot./min |
530d | 1998–2000 | M57D30
řadový 6ti válec |
135 kW (181 hp)
při 4,000 ot./min |
390 N·m (288 lb·ft)
při 1,750 ot./min |
2000–2003 | M57D30
řadový 6ti válec |
142 kW (190 hp)
při 4,000 ot./min |
410 N·m (302 lb·ft)
při 1,750 ot./min |
Na obrázku motor M47D20
Na obrázku motor M51D25
Na obrázku motor M57D30
Zdroj: google, wikipedie